AHLAN WA SAHLAN

Saturday 29 October 2011

SATU-SATUNYA CINTA

" Katamu kamu cinta kepada Ku selamanya.. Katamu kamu rindu kepada Ku selalu.. Tapi mengapa AKU masih ragu.. Katamu AKU ini cinta terakhir kamu.. Katamu AKU ini cinta dalam hidupmu.. Tapi mengapa AKU masih ragu.. Mungkinkah AKU ini menjadi satu satunya cinta.. Yang terakhir kamu dan tak akan ada cinta yang kedua.. Dan ketiga dan cinta lainnya.. Katamu kamu hilang jika AKU pun pergi.. Katamu kamu musnah jika cinta Ku punah.. Tapi mengapa AKU masih ragu.."


Sudah berapa banyak kata cinta yang kau ucapkan.. Sudah berapa ribu kata rindu kau lantunkan kepadaku dari bibir manismu itu.. Tapi itu belumlah cukup untuk menyakinkan aku atas segala kerinduan mu.. Telah berulang kali kau kata aku yang satu.. tapi hatimu masih ada yang lain selain aku.. Pun juga kau telah berulang kali berkata kau mengingatku di setiap waktumu. Tapi maaf ku bila meragukan dirimu.. Kerana mengingat ku saja kau tak mampu.. Kau lupa mengingat ku berrrti telah ada perjumpaan dan percintaan antara kau dan aku sebelumnya hingga membuat dirimu selalu mengingat diriku dan cintaku.

Maka untuk kamu yang menginginkan aku menjadi kekasih hatimu.. Akan ku uji dirimu sebagai penghapus keraguan ku.. Kerana aku hanya ingin melihat kamu datang kepada ku sendiri tanpa ada siapapun didalam dirimu. Waktu tu aku adalah satu satunya cinta bagimu..

" Bila kamu mengira bahawa telah mengatakan cinta dan percaya kepada ku tanpa aku mengujimu terlebih dulu.. Maka sesungguhnya aku memberikan mu ujian untuk mengetahui seberapa besar cintamu.. Percaya dan yakin tentang aku.. Kerana sesungguhnya aku tahu mana yang benar dan mana yang berdusta.. AKU adalah SATU-SATUNYA CINTA yang MAHA MENGETAHUI..

No comments:

Post a Comment